Arg och ledsen

Tårarna rinner längs mina kinder för jag vet inte vilken gång i ordningen sen igår morse. Igår morse fick jag beskedet att min väns man gått bort. Han hade till slut fått ge upp, efter en tids kamp mot sin sjukdom. Jag var helt lugn när jag berättade den tragiska nyheten för min sambo. Sen kom reaktionen och tårarna... Jag grät länge och tyst. Det var som att tårarna inte kunde ta slut... Frågorna och tankarna vimlade omkring i mitt huvud, utan någon som helst ordning. Det var bara ett enda stort virrvarr. Till slut ringde min mobil och jag blev tvungen att skärpa mig. Det var skönt att ordna upp sig. Men när samtalet var över var jag tillbaka i verkligheten igen och tårarna började på nytt... Jag är arg på och avskyr livets orättvisor!

Tänk att, ja allmänt hemska och elaka människor, ska få leva till de blir 100. Sen finns det levnadsglada, härliga människor som rycks bort alldeles för tidigt. Som lämnar fru, småbarn och livet i 30-årsåldern. Vad är meningen med det??? Det finns ju faktiskt de som tror att det finns mening med allt som sker. Hur förklarar de detta?

Under den här tiden som varit har jag sagt att det skulle vara skönt att vara religiös och verkligen tro, "eller veta", att allt har en mening och att det finns en gud som har en tanke med allt.
Det skulle vara skön att kunna luta sig tillbaka på sin tro och "veta" att allt händer av en anledning. Att kunna känna en förståelse när en ung man lämnar efter sig en underbar fru och två minst lika underbara småbarn. Att se en mening i att han aldrig får se sina barn börja skolan, eller när de tappar sin första tand. Att se en mening i att två små barn blir faderslösa och aldrig få leka och skratta tillsammans med sin pappa mer. Att se en anledning när en ung kvinna blir änka och aldrig får hålla sitt livs kärlek i sin famn igen.
NEJ, det finns ingen mening i det! Det finns ingen förståelse för sådant! Det finns ingen anledning när sånt händer! ALLT ÄR BARA OFÖRKLARLIGT OCH ORÄTTVIST!!!







På återskrivande!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har aldrig tänkt på det sättet förr, att mindre bra människor kan leva långa liv, då det borde vara de fina människorna som fick göra det, men som försvinner alldeles för tidigt. Hoppas du känner dig bättre snart, alla ska vi ändå dö! Kram.

2010-01-06 @ 19:11:57
Postat av: Linda

Gumman!!!

Du skriver så otroligt att det går rakt in!! Jag håller med dig till fullo, det finns verkligen varken mening eller rättvisa i det som hänt! Kram hjärtat.

2010-01-07 @ 19:19:08
Postat av: Camilla Dahlbeck

Hej vännen! Det är svårt att förstå varför saker och ting sker. Jag har fortfarande inte förstått varför mina barns pappa, min sambo,dog för snart två år sen, han var inte ens sjuk utan dog i en arbetsolycka, 32 år gammal... Man får sig en rejäl tankeställare när saker och ting sker.. Ta hand om varandra! Kram

2010-01-09 @ 22:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0