Sanningen om kvalet

Nu är kvalet igång och DIF ligger risigt till... Pessimist som jag är så tror jag att det tyvärr blir Superettan nästa säsong. MEN, jag hoppas oerhört mycket att jag har fel! Jag hoppas att mitt älskade DIF vinner på söndag och stannar i Allsvenskan!
Det finns dock en sak jag har tänkt på... Eftersom Hammarby redan är klara för Superettan och AIK spelar i Allsvenskan nästa säsong, så hoppas både AIK och HIF att Djurgården ska hamna i just deras serie. Sanningen är nämligen att oavsett vilken serie mitt älskade Djurgårdens IF är i nästa säsong, så kommer det att vara just den serien som är hetast.
Alltså, efter söndag vet vi om det blir Superettan eller Allsvenskan som lever hett nästa säsong.

Det måste kännas lite jobbigt för både gnagarna och bajarna att vara beroende av vackra DIF.
Och som ni alla förstår så finns det inte en enda AIKare eller HIFare som kommer att erkänna det jag skriver, för det skulle vara ett enormt nederlag. Jag vet, för hade det varit jag så hade jag heller aldrig erkännt.

Sanningen är ibland motig att höra, men den är iallafall sann.

På återskrivande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0