Är det fel att trivas på sitt jobb?

Jag trivs så otroligt bra på mitt jobb att det nästan känns dumt att säga det...
Jag har nog, allvarligt talat, ett av världens roligaste jobb just nu! Tänk om alla kunde få känna så!
Det är ju inte så att jag är ensam med att känna så, men det är inte många runt omkring mig som känner likadant.
När jag och min högste chef satt och pratade under lunchen en dag så berättade jag hur jag känner för mitt jobb. Direkt när jag berättat det, kändes det nästan som att jag satt och "smörade", vilket jag absolut inte gjorde. 
Visst är det märkligt att det nästan är fel att säga att man trivs helt och hållet med sitt jobb. Det har nästan blivit en regel att man ska klaga på sitt jobb på olika sätt. Det är iallafall så det känns, tycker jag. Visst är det märkligt!!
Vad beror det på att det är så? Det borde ju vara tvärtom! Är det fel att må bra på jobbet? Ska man känna sig dum om man gör det?

Nu kan ju inte jag säga att det är så här alla tycker och känner, utan den här känslan kanske bara finns hos mig... Eller?!
Jag hoppas att det är så iallafall.

Har en känsla av att det här inte var sista gången jag bloggar om jobbet. :)

På återskrivande!


Kommentarer
Postat av: Sanna J Rehn

Det är ju fantastiskt härligt att trivas på sitt jobb! Bara att gratulera!! Det är ju där man tillbringar så många timmar av sin vakna tid så det är klart viktigast att trivas, sen är ju pengarna en bonus förstås! ;O)

Gillar dina tankar älskade vän!!!

PUSS

2009-11-04 @ 15:48:56
Postat av: Hanna

Helt grymt Kicki.. Klart man ska säga att man trivs.. haha.. kan se dig framför mig när du skriver detta lr.. om du hade sagt det till mig.. lite såhär, peka med hela handen.. kollat lite snett upp under brillorna.. munnen i bestämt läge.. å jag håller med dig.. bra blogg!!

2009-11-06 @ 16:19:04
Postat av: Micke

Va skönt att höra att du trivs! Trivs också superbra på jobbet har de bästa tänkbara arbetskollegorna (är ett 6 pers här) den och har träffat min stora kärlek på kontoret också:-)

2009-11-12 @ 14:40:06
Postat av: ulla

Jag trivs också! Just för att det finns ett gäng såna som du på jobbet :-D

2009-11-15 @ 21:41:32
Postat av: Anonym

det måste vara underbart att trivas på jobbet, det är det inte alla som gör :/

2009-11-16 @ 17:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0