Begravning

Nu har jag kommit hem från att ha spelat på en begravning. Jag spelade "AIR" av J.S. Bach på fiol.
Det är aldrig roligt att spela på begravningar, men det är kul att spela, om ni förstår vad jag menar... Nu för tiden blir det inte mycket spelande av för min del, vilket jag kan sakna väldigt mycket ibland. De tillfällen jag spelar är tyvärr nästan uteslutande på begravningar. För att se något positivt med det, är att jag har blivit säker och duktig, om jag får säga det själv, på Bach's AIR och Albinoni's ADAGIO eftersom det nästan bara är de styckena som jag spelar då.
Begravningen jag var på idag, var mina kompisars mormors begravning. Den var väldigt intim och vacker. Vi var i Vaxholms Kapell, som visade sig vara en väldigt liten byggnad. Begravningen hölls på finska, då Vieno och hennes man är från Finland. Jag kan ingen finska, men vissa ord kunde jag snappa upp... Bortsett från mitt språkhandikapp, så kändes det bra att få bidra en liten del till familjens och vännernas fina avsked.

Vila i frid, Vieno Virtanen.




På återskrivande!

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Jag måste bara säga att din blogg är kanon! Jag följer den dagligen!



Kramar Hanna

2009-11-11 @ 13:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0